varför sparka ???

Ny dag och nya chanser att göra något vettigt.
Bassängträningen avklarad, fikade efteråt med en go vän.
Hämtat stora tjejen från skolan, hon mår inte så bra.


Den jäkla hostan har slagit till igen :(
Hon hostar så hon nästan kräks.

Har ätit lunch, hemgjord pytt, smakade bra.

I eftermiddag ska jag träffa min nya sjukgymnast.
Fattar egentligen inte varför inte min gamla fick stanna.
Men allt ska det ändras på, trots att det funger bra.
Idiotiskt tycker jag.

Alla gymnaster vart uppsagda och nu pendlar de nya hit.
 
Vissa dagar då tågen inte fungerat
så har de ju inte kommit alls fast de haft inbokade besök.
Så var det inte tidigare.

Hörde även av en person som anv sig av riksfärdtjänst
att alla bestämmelser där är också omgjorda.
En annan kvinna som inte knappt kan gå
ska numera inte få åka riksfärdtjänsttaxi från sin port till läkaren
i andra länet där hon gått sedan 70 talet.

Nä nu ska hon ta sig dit med buss.
Men de fattar inte att kvinnan inte tar sig upp på en buss.
Att hon måste ha ledsaga med sig, som de också plockat bort.
Hur fasen tänker de som bestämmer??? :O
Ska inte äldre handikappade få ta sig ut ? Åka till läkare .... 
Hälsa på bekanta och sina barn osv. Nog är det förjävligt tycker jag.

Och det ska inte längre handla om att ha läkarpapper heller...
man ska ansöka och skriva papper varje gång man ska åka !!!!
Snacka om att sparka
på de som är i underläge redan från början pga olika svåra sjukdommar.

Nä nu ska jag ta  lite nybryggt kaffe. Solen lyser med sin frånvaro.
Men det är varmt inne iallafall.




Vad anser du om att handikappade skall få det ännu svårare??
Känner du kanske någon som behöver hjälpen?

Kramen så länge ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0