Fin vårdag

Så har jag både ätit lunch, handlat och hamnat
på altanen i vårvärmen med en mugg kaffe.
Ja iof inte med MIN mugg utan gubbens :D
Men det går att dricka iallafall.

Har även varit och sett min yngsta tjej på hennes arb plats
vilket var väldigt trevligt.
Hon ska jobba 2 dagar i veckan på ett skolkök :)
Hon funderar på att gå vidare inom HR efter 9:an.


De lagar mat till 2600 personer, JÖSSES !
Men så går det ju ut till skolor, dagis, äldreomsorgen
men även till sjukhusets vårdavd.
Det hade varit väldigt kul hittills idag sa hon.


Har köpt lite blomknölar, Murielae   
och Spicata   
Tror den även kallas för Rosenstav om jag inte är helt borta  :)
Ser väldigt fina ut på bilderna iallafall :)
Ska sätta dem i vår slänt tänkte jag,kanske någon hamnar
på framsidan av huset också i rabatterna :D

Ja vad har annars hänt???
Jo när jag hade lagt in mitt förra inlägg i morse,
då när jag tittar ut genom fönstret så står en STOR
vacker Råbock i grannen vildvuxna trädgård
och äter så lugnt av äpplen som ligger på marken.
Tog kort på den, men har inte lagt in på datorn än.
Då jag gjort det så lägger jag in den här :)
Konstigt att den vågade sig in bland alla husen
så långt in på dagen då många är i farten.



Såg du förresten Sveriges mästerkock igår?
vad tycker du om de två som är kvar? Alla är väl duktiga,
men jag har ju hållit på   hela tiden.
Duktiga är de iallafall :D

Nä dags att göra lite annat kanske ...
ha det så gott på en stund ♥

Puuuuuuussssss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0