Dan före dopparedan :)




Så är vi framme vid Dan före Dan :)
Har varit däckad ännu en gång.
Därför har skrivandet inte varit igång.
Har knappt orkat med mig själv eller familjen.

Idag har jag iallafall försökt fixat det som skall.
Köttbullar, Janssons frestelse,Knäck.
Men knäckhelvetet smakade skit, så det kastade jag.
Det smakade bränt :(

Sedan har jag varit över till min Underbara vän

hon ringde mig idag och jag lovade komma över
för att vi skulle kunna ge varandra en riktigt varm julkram.
ÄLSKAR henne så enormt mycket
Är så innerligt glad över att ha henne som min fina vän.

Hennes son hade kommit iväg på flyget :)
Blev så glad, eftersom det varit så mycket strul pga vädret.
Hoppas det blir en fin och minnesvärd jul även för honom.
Önksar honom en underbar julhelg.

Så har jag mina underbara barn och man :)
Vad vore jag utan dem????
Ja kanske något men inte vad jag är idag.

Min man och jag har gått igenom många glädjeämnen
men även väldigt många sorgens stunder ihop.
Antingen så stärker det banden eller så spräcks  dem sägs det.
Våra svåra stunder har stärkt oss.
Vilket jag många gånger är väldigt tacksam för.

Vad önskar jag mig då imorgon????

Gärna god hemgjord julmat, trevligt sällskap.

Att alla får må bra, och att jag själv får må bra.

 

Varför måste julen alltid handla om HUR mycket

julklapparna ska kosta osv ????

Är det verkligen det som julen handlar om?

 

Hörde på radion att varje svensk handlar julklappar

för i genomsnitt 6.700 kronor denna jul.

Låter vansinnigt i mina öron.

Blir man verkligen lyckligare av allt detta?

 

Men nu ska jag värma på glöggen, ta en god pepparkaka

och njuta av kvällen med familjen framför tv´ns alla program J

 

God Jul och var rädda om er! J

 

Puss // Bibbi


Kommentarer
Postat av: Nadja

Önskar detsamma. =) Haft en bra kväll? =)



kram

2010-12-23 @ 23:53:40
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: JENCIOUS

GOD JUL! <3

DET ÄR JULAFTON! :D TAGGAD? :D

2010-12-24 @ 10:09:11
URL: http://jencious.blogg.
Postat av: Amanda Rieem

bibbsan jag har bytt blogg;) igen;P här händer det grejer!! :D



KRAM

2010-12-25 @ 12:29:43
URL: http://rieem.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0