Mitt liv började för 6 år sedan :D



Inte klokt att man själv kan missa
"i mina ögon" viktiga datum. :D
Är väl lite senil  ha ha ha

Igår var det 6 år sedan jag gjorde
min stora förändring i livet.
Jag gjorde en Gbp ( Gastric by pass ) operation i Uppsala.
Mitt liv var på väg utför i allt snabbare takt.
Om jag nu hade något liv ? Hm....



Jag stod i ett vägskäl och jag måste välja.
Ibland har man inget att välja, man MÅSTE.

Jag hade 2 mindre barn 10 och 9 år gamla.
Jag åkte dagen efter att min minsta hade fyllt år.
Jag var aldrig rädd då jag satt mig i taxin klockan 06.00
på morognen den 10 november 2004.
Jag visste att jag gjorde rätt val.

Hade så svårt att syresätta mig på den tiden.
Hade väldigt långa andningsuppehåll.
Hade de sista 6 månaderna suttit i soffan och sovit.
Kunde inte få luft då jag lade mig ner.
Kändes som om någon kvävde mig.

På morgonen den 11 november 2004 kl 08.00
då startade mitt nya livet.
Jag vet att det finns de som har det väldigt jobbigt
efter sin operation med många olika komplikationer.
Men peppar peppar så har jag aldrig haft problem.
Möjligen att jag BARA mått väldigt bra.

Operationen är det bästa som kunde hända.
Jag fick ett liv , och jag lever.
Hade jag INTE gjort operationen
så hade jag förmodligen aldrig suttit här idag.
Läkarna sa att jag hade ett par år.
Vad väljer man i ett sådant läge?
Operation eller inte?

Jag valde operationen trots att jag ogärna
låter någon sätta kniven i mig :D
Och det är jag evigt tacksam för att jag gjorde.
Och att läkarna som gjorde operationen
fanns för min hjälp.
TACK för att jag fick ett värdigt liv igen :) !


Kommentarer
Postat av: JOSEFIN GARD - OM NÄSTAN ALLT

jorrå det är bara bra med mig :)

händer ??? :)

2010-11-12 @ 21:18:06
URL: http://joooi.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN GARD - OM NÄSTAN ALLT

nice det låter härligt !! baka det är roligt :)

2010-11-12 @ 21:58:33
URL: http://joooi.blogg.se/
Postat av: Nadja

Grattis!



oki. =) Jo fredag ska bli skönt. =) Vad händer ihelgen? =) kram

2010-11-12 @ 22:07:30
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0