Vilken eftermiddag



Vilken jäkla kallabalik det varit denna dag :D
En vän i Sthlm ringde och behövde min hjälp.
En anhörig här där jag bor behövde få ut pengar
för läkarbesök imorgonbitte.

Men det är väl ok tyckte jag.
Åker till personen ifråga och hämtar Swedbanks kortet.
Får koden att kunna ta ut pengarna med.
Glad åker jag iväg.

Men tji fick jag.
Inte en krona jag fick ut, fanns ingen kontakt med banken....
Hm....jag testar nästa minut och bankomat tänkte jag glatt.
Men tji fick jag .

Åkte till slut till en minut där inget annat finns.
2 män lämnar minuten utan pengar och ser ganska elaka ut.
Jag knappar in koden, väntar, väntar.....
Jaaaaaaa jag fick ut, men BARA 1000 kronor !
Jag skulle ju ta ut 2000 kronor var det sagt.
Skulle även handla 5 saker.
Handlade bara 3 i affären bredvid, tog ut 500 kronor utöver.
Åkte till nästa affär och köpte 2 saker, tog ut 500 kronor utöver.

Tänk att det kan vara så krångligt ibland :D

Läste sedan på datorn att det var ett Stort haveri med Swedbank idag.
Inte konstigt att inget ville riktigt fungera idag efter 15.00  :D

NU till spisen och göra iordning köttfärssåsen för morgondagen.
Köttfärsen är j uredan tinad på bänken , så det är bara att börja :)

Men återkommer gör jag :D


Kommentarer
Postat av: JENCIOUS

oh shit! :D jag skulle brutit ihop seriöst, haha. jag har så kort stubin när det gäller att vänta och sånna där saker! :P

visste inte att det var krångel med swedbank eller, usch vilket strul, :/ hihi. :)

2010-11-16 @ 20:45:54
URL: http://jencious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0