De smås smörgåsbord


Något som gör mig väldigt :) är alla fåglar
som kommer till sitt uppdukade smörgåsbord.
Har satt upp påsar med blandade nötter, talgbollar
stora som små i vår torkvinda utanför köksfönstret :)

Att se hur de kommer varje dag och hur många
påsar man får byta ut som gapar tomma efter en kort tid
det är en av glädjeämnena för mig i vardagen.
Dessa små liv som inte är så stora, väger knappt någonting,
att de kan överleva då det är så pass kallt vissa dagar.



Detta är en av mina vänner som kommer till smörgåsbordet
och äter. . . .  den sitter där nu och verkar njuta.
Precis som jag gör med en nybryggd mugg kaffe :) 
efter lunchen som intogs för en stund sedan.

Snart ska jag börja med kvällsmaten.
Förberedelse och tillagning tar också tid :D

Har du några husdjur?

Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Kaffehörnan

Hej vännen

Mkt lite datatid idag, varit ute mycket

Så vacker bild, riktig glädje

kram

2011-01-27 @ 22:32:09
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0