Vad betyder det för dig?

Vad skulle Du kalla för "riktiga vänner" ?
Hur är man då man är sådana?

Idag har jag haft besök utav en vän
som jag verkligen kan kalla för en "RIKTIG VÄN" :).
Vi har varit vänner och alltid funnits för varandra
och ställt upp för varandra i 33 år.
(Med något år då vi inte umgicks.)
Sådana personer växer INTE på träd :D

Då vi bildade familjer så fortsatte vänskapen
även med våra respektive.
Våra barn tycker om och dem är omtyckta.

Sedan finns de sådana som man "trodde" var sina vänner.
Sådana som finns vid vissa tillfällen.
Men inte då det blåser, inte då man själv ändrar på saker
INTE då man själv skulle behöva dem.
Då är de bortblåsta, hör inte av sig, är väldigt upptagna osv.
Jag kallar dem inte för vänner...längre... jag anser dem
bara är kamrater som kommer och försvinner.
Riktiga vänner kan man bara sitta
helt tyst tillsammans med,
och man förstår varandra ändå, orden behövs inte.

Läste ett bra citat som jag la in på en av mina sena sidor här om kvällen.

"Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta.
Falska vänner är som höstens löv,
granna men blåser bort med första vindraget"

Orden är så väldigt sanna anser jag.
Tror säkert alla någon gång i sitt liv mött sådana.
Folk som tar all energi av en.

Många frågar mig "HUR har du och din vän" kunnat vara
sådana vänner i så många år, det är ju nästan hela mitt liv.

Jo för att vi respekterat varandra, varit rädda om vänskapen,
inte snackat skit om varandra, aldrig utnyttjat varandra på fula sätt.
Jag är väldigt tacksam för att jag har en sådan vän.
TACK för att DU finns min fina vän!
TACK för att JAG får vara Din vän även som vuxen.

Kramar om länge ♥


Kommentarer
Postat av: sarastille - jag säljer billiga designer!

En riktig vän för mig är någon som alltid ställer upp och stannar kvar, inte någon som flyr så fort det dyker upp ett problem t.ex. :)

2011-01-14 @ 20:08:56
URL: http://saramagdalena.blogg.se/
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

vilken tur du har med en sån vän, förlorade min för tidigt, nu vill jag inte lita på någon igen!



nu blir det fredagsmys med massa gott ^^ hos dig?

kram

2011-01-14 @ 20:22:46
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Emma

Puss♥

2011-01-14 @ 20:26:30
URL: http://emmastrombeerg.blogg.se/
Postat av: JENCIOUS

sv, tack så mycket verkligen! :) jag känner mig bättre nu, var hos läkaren och kollade. Det var inte halsfluss utan jag hade några prcikar i halsen, inte bra det heller men. Jag mår bättre nu och det är ju bra iaf! :D

vad händer ikväll? :))

kramar! :)

2011-01-14 @ 21:37:39
URL: http://jencious.blogg.se/
Postat av: JENCIOUS

mums va gott! :D jätte länge sedan jag åt det! :) min kväll har bara bestått av film och massa massa zyx halstabletter :p haha. vem hejjar du på i let's dance då? :) jag missar alltid det! tror att det är på lördagar hela tiden ;p men jag får kolla på reprisen! :)

kramar! :))

2011-01-14 @ 23:03:14
URL: http://jencious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0