Bibbis goda kycklingrätt

Här kommer receptet som jag utlovade tidigare idag :)
Lite bilder lägger jag också in :)

Ingredienserna jag anv är:

1 kg kycklingfileer

10 cm finstrimlad purjolök

1 st röd paprika som tärnas fint

1 st gul paprika tärnas fint

5 dl lätt creme fraich som är kokbar

1 burk Hot sweet Garlic (Ridderheims)

Margarin att steka i


Gör på detta viset:


Skär kycklingen i lagom stora bitar,bryn så dem blir gyllenbrun.


Tillsätt grönsakerna och blanda om.


Blanda Hot sweet Garlic med creme fraichen i en burk.


Häll blandningen över kycklingen, blanda om och låt bli varmt.


Serveras med ris.

Mycket god och väldigt snabblagad bara man har tinad kyckling.

Lycka till och smaklig måltid önskar jag dig :)

Puss Bibbi ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

helt okej!

själv då?

2011-03-09 @ 18:08:09
URL: http://emmastrombeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0